Monday, August 17, 2009

Flamingo College's Graduation Ceremony 2009

毕业咯!毕业咯!终于毕业咯!
正所谓,毕业=失业。
又要结束这阶段去开始新的里程碑了。真的很累人啊!
重新出发,重新认识新环境,重新学习新事物。

今天的毕业典礼仪式还蛮简单的。为了省钱及不要劳烦父母亲, 我决定不要邀请他们出席。毕竟这不是什么大事,这只是私人学院的一个小型毕业典礼,算不了什么。我的同学们的父母亲均有出席,唯独我和一些同学孤身作战。算了吧,路是自己选的不能冤。
但回到家还是被爸爸问为什么没叫他去参加这么值得开心的毕业典礼。我还是用一些理由敷衍他就算了。早知道他这么想去的话,就邀请他和妈妈一起去,然后再为我付照片的钱。哈哈!开玩笑的啦!!!
今天的我比想象中兴奋得多,一直找朋友拍照留念及穿着毕业袍到处乱走。
虽然这间学院没有一点值得我去留念,但毕竟我也在这儿呆了1.5年, 多少都会有点短暂的不舍,因为这里有我和同学一起并肩作战的痕迹及跟同学一起相处的美好回忆。一瞬间就要结束了,大家就会去到不同的领域发展,而我呢还是对未来感到模糊,只能过一天是一天了。
真羡慕我的中学朋友,大多数人都在往大学的目标前进,不断地充实自己。而我呢还在原地踏步,还不清楚自己到底要什么和有把握学到些什么。
现今阶段只能为自己想好这一两年要走的路和把握机会学些陌生的东西,再想好到底哪里才是最适合自己。
不想了,不想了,不再想些有的没的了,还是希望成功地进入酒店实习,专心地学习吧!毕竟自己的年纪也不小了,没有太多的时间再去浪费了!
加油吧!成功属于你!!! ^-^


Yeah!!!


~M3~


Inside the hall

Mabo and sh


My coursemate


Chef Nor and sh

M3 and Shin Yei

Sh and Jia Wen

Took Photo with Chef Nor

Me and Charlie



~Fr13NdS~
Mun Cheong and sh
SH and KK
Took Photo with our senior

11 comments:

Ada lee said...

gong xi gong xi

ann low said...

CONGRATULATIONS!!!

@shley SH said...

thank you very much... btu not really happy as wt u all thinking cz hv to work ady... haiz....

-Kah Ann- said...

Congratz.
we are still waiting for ur cakes or biscuits, u know? LOL
good luck~ ^^

@shley SH said...

Don't congrate me.... I'm really sad.... Anyway, I rmb I still owe u all many cakes n biscuit... If got chance I will return to u all... haha!!!
U muz rmb the moment of the graduation ceremony u will b very happy but after that u will b sad.... trust me....

YiAse said...

CongRats to u ooo! Smile always, okay?
Don't so sad la...
Is time to start your new journey lol! Think positive! XD

@shley SH said...

ya.... I will try my best.... U also must gambateh cz STPM is around the corner....

YiAse said...

Alright! Hopefully I can! Thanks ya!

@shley SH said...

welcome.... hopefully u can find ur own dream too.... Don't same as me stuck at half way...

Ada lee said...

now susah find u oledi, u 毕业oledi how can i find u diu diu,
diu diu diu .......i very meet u hahahahahaha

@shley SH said...

haha..... If I got time I will find u also.... ahaha!!! Happy b'day wo....